Wykład "Wyzwania, korzyści i zagrożenia dla przyszłości – rozwój nowych technologii"
prof. dr hab. Anna Karwińska, Instytut Politologii, Socjologii i Filozofii, Uniwersytet Ekonomicznego w Krakowie
Najważniejsze zagadnienia:
- rozwój technologiczny, a zmiany społeczne,
- przełomowe technologie – dorobek społeczeństwa,
- nowe technologie – korzyści i wyzwanie,
- ślady zostawiane w Internecie.
Wykład "Widoczność i bezpieczeństwo w Internecie – fake newsy"
dr Iryna Manczak, Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Najważniejsze zagadnienia:
- fake newsy – czym są i po co się je tworzy?
- dezinformacja – definicja i przejawy,
- stres informacyjny,
- deepfake – zmanipulowane treści.
Wykład "Mega-trendy technologiczne i ich wpływ na edukację"
prof. dr hab. Jarosław Górniak, Prorektor ds. Rozwoju, Uniwersytet Jagielloński
Najważniejsze zagadnienia:
- mega trendy technologiczne – czym są i co je kształtuje?
- technologiczny rozwój społeczny – przebieg,
- czwarta rewolucja przemysłowa,
- konsekwencje innowacji w przemyśle transportowym.
Scenariusz lekcji "Technologie przyszłości"
Maria Bajak, Katedra Marketingu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
dr Norbert Laurisz, Katedra Zarządzania Organizacjami Publicznymi, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
dr Iryna Manczak, Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Najważniejsze zagadnienia:
- dynamiczny rozwój technologii cyfrowych,
- zmiany w zakresie ekonomii i gospodarki,
- zmiany na rynku pracy,
- blaski i cienie rozwoju technologii.
Scenariusz lekcji "Cyfrowy marketing i sprzedaż"
Anna Mirzyńska, Kamila Pilch, Katedra Zarządzania Organizacjami Publicznymi, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
dr Katarzyna Sanak‑Kosmowska, Katedra Marketingu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Najważniejsze zagadnienia:
- definicje marketingu i komunikacji marketingowej,
- przegląd wybranych narzędzi marketingu cyfrowego,
- personalizacja,
- sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu,
- etyczne dylematy współczesnego marketingu.
Scenariusz lekcji "Widoczność i bezpieczeństwo w Internecie"
Maria Bajak i dr Katarzyna Sanak‑Kosmowska, Katedra Marketingu, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
dr Iryna Manczak, Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Najważniejsze zagadnienia:
- bezpieczeństwo danych osobowych w internecie,
- fact checking,
- narzędzia manipulacji online,
- cyberprzestępstwa.